Pilates

Pilates

A módszer feltalálója Joseph Pilates, a gyakorlatokat eredetileg az I. Világháborúban megsérült katonák rehabilitációs programjának szánta, később aztán profi táncosok körében is népszerűvé vált, mivel a Pilates edzéssel sérülések nélkül erősíthették izmaikat. A program lényege a kontrollált mozgássorozatok és a légzéskoordináció optimális összehangolása, miközben a torna a test egész izomzatát tonizálja, beleértve a test ún. „erőközpontjában” lévő belső izmokat is, amelyek létezését egyébként észre sem vesszük, így azokat akaratlagosan nem is mozgatjuk.

A mozdulatsorok erőközpontból történő tudatos irányításához, szükség van az említett izmok aktiválására, méghozzá oly módon, hogy a köldökünket laposítjuk el, mintha egy fűző lenne rajtunk. Ha ezt a pozíciót sikerül hosszabb időn keresztül megtartani, akkor tulajdonképpen elsajátítottuk a módszer alapját. Természetesen az első néhány edzésen nagy koncentrációt igényel a helyes légzés, és a belső izmok aktiválása. Fontos, hogy ez ne szegje kedvünket, mert ha egyszer ráérzünk, a többi gyakorlat már egyszerűvé válik. Pilates gyakorlatokkal képesek leszünk megfelelő légzéstechnika alkalmazása közben, tudatosan, elkülönítve irányítani az erőközpont izmait, melyek edzésével kiváló testtartás és egyensúlykészség érhető el. A torna különösen a gerincbántalmakkal küzdőknek rendkívül hasznos, és heti 2-szer 1 óra edzéssel már optimális eredményeket érhetünk el.

További edzéstípusaink